Just nu har jag stor insektsdödare, flugfällor burk med bete och farmtejp lite överallt. Ändå är det "rätt illa" efter kl 5 på morgonen med vanliga svarta flugor mestadels. Innan 5 är det uteslutande mygg.

Det skulle vara bra om det gick att göra trädgårdsarbete innan vintern. Går det att få insektsfritt just där man arbetar?
 
Mot flugor utomhus vet jag inte,
Men mot mygg har jag hört (men ej provat själv) att Termacell MR300 ska fungera hyffsat
 
M MrDizzy skrev:
Mot flugor utomhus vet jag inte,
Men mot mygg har jag hört (men ej provat själv) att Termacell MR300 ska fungera hyffsat
Flugorna är tyvärr värst.
 
Biodlarhatt/mygghatt kanske är det enklaste om det bara är irriterande att de landar på huvudet etc? Annars flyttbart partytält med myggnät? Finns väl lätta 3×3m som man kan flytta med dit man är. Kanske en smula otympligt...
 
  • Gilla
sheds och 1 till
  • Laddar…
D Dr.E skrev:
Biodlarhatt/mygghatt kanske är det enklaste om det bara är irriterande att de landar på huvudet etc? Annars flyttbart partytält med myggnät? Finns väl lätta 3×3m som man kan flytta med dit man är. Kanske en smula otympligt...
Mygghatt hjälper mycket. Att elda brevid verkar också hjälpa.
 
  • Gilla
Dr.E
  • Laddar…
Claes Sörmland
Thermacell fungerade bra när jag grävde avlopp under semestern. Inte en broms eller fluga dök upp i gropen efter att jag hade slagit på den.
 
  • Gilla
sheds
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Thermacell fungerade bra när jag grävde avlopp under semestern. Inte en broms eller fluga dök upp i gropen efter att jag hade slagit på den.
Oj, har två stycken, trodde det bara funkade på mygg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.