Hej!
Jag har köpt ett hus byggt 89. På hela övre plan la jag in parkett typ click.
När vi kom på att skorstenen till vår Contura måste dras via ett av rummen, och inte som vi trodde genom en garderob, blev vi tvingade att ta upp halva golvet, den mittersta delen, för att flytta lite på en golvvärmeslinga.
Jag har nu ett nylagt golv som jag lagt ner mycket jobb på just vid dörrtrösklar och väggar. I mitten gapar ett stort hål.
Kan jag fylla i detta två meter breda hål med nya ny click-parkett eller måste jag ta upp hela golver från ena sidan?
Listerna var jag tvungen att limma fast eftersom det inte gick att spika i gipsvägggarna. Jag är rädd att jag nu förstör även väggarna om jag försöker ta bort listerna?
Mvh
Marilyn :-[
 
Med erfarenhet av ca 100kvm golvläggning så tror jag du måste plocka upp det hela. Men du kan ju använda samma bitar i den del du plockar upp som satt där tidigare. Har själv plockat upp en del golv p.g.a. en rejäl skada i en bit. Böt då biten och sen la jag bara tillbaks allt annat. Tråkigt dock om du satt lister och sånt. För de lär du plocka bort...
 
Då är det bara att bita i det sura äpplet då. Och det är ju lite lÄttare när man vet att man inte missat någon genväg.. så tack för ditt svar!
Mvh
Marilyn
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.