Hej jag håller på att renovera en toalett i ett hus byggt 1956. Det har från början varit ett badrum med ett badkar och toalett, men ska nu bara bli en toalett då den är väldigt liten 1,6 *1,6. Till saken! Först rev jag ut en plastmatta å badkar mm. Den bilade jag bort klinkers å sen en ca 5 cm tjock cementkaka för att sedan bila bort ytterligare en lika tjock kaka cement som låg på typ singel! Där äntligen har jag kommit ner till det gjutna bjälklaget som är mellan källaren å första våning där toan är. Nu ska jag byta alla gjutjärnsrör till avloppet innan jag börjar bygga golv igen ! Så min fråga är hur sjutton isolerar jag detta ? Jag vill inte gjuta en ny kaka på golvet utan tänkte lägga golvspånskiva och sedan golvgips, flytspackla in golvvärme och sedan klinkers. Men hus ska jag isolera ? I källaren under detta har jag en matkällare och jag. Ull inte att det vandrar upp fukt i golv å isolering !? Någon som har något bra tips ?
 
  • Renovering av toalett med borttaget klinkers och synligt bjälklag samt avloppsrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golv i renoveringsfas med avlägsnade klinkers och synligt bjälklag i hus från 1956.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering av litet badrum: rörets utrivning och golvyta med avtagna klinkers och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.