Har köpt ett hus som har en Klarstein gasspis.
Vid första försöket att för nån vecka sen använda denna så kände jag mig inte så lite dum, men jag får för mitt liv inte igång den riktigt.

När jag trycker ned vrider på ett vred så börjar gasen strömma och flamman tänds. Men så snart jag släpper upp vredet igen så slocknar flamman.

Detta lär ju vara nåt otroligt enkelt som jag bara missar, men vad tusan gör jag för fel?

Hjälp! 😅
 

Bästa svaret

Den har sannolikt en flamdetektor. Håll den intryckt 5s efter att du tänt lågan så fungerar den nog. Syftet är att gasen ska stängas av om det inte brinner.
 
D Daniel 109 skrev:
Den har sannolikt en flamdetektor. Håll den intryckt 5s efter att du tänt lågan så fungerar den nog. Syftet är att gasen ska stängas av om det inte brinner.
Tycker jag testade det, men provar lite längre när jag kurerat mig från min mansförkylning!

Tack för tipset!
 
A
G Gronback skrev:
Tycker jag testade det, men provar lite längre när jag kurerat mig från min mansförkylning!

Tack för tipset!
det kan vara så att tändsäkringen som det heter har gjort sitt, det brukar vara en lätt tillgänglig reservdel
 
Det fungerade att hålla inne lite längre!
10sek behövdes!
D Daniel 109 skrev:
Den har sannolikt en flamdetektor. Håll den intryckt 5s efter att du tänt lågan så fungerar den nog. Syftet är att gasen ska stängas av om det inte brinner.
D Daniel 109 skrev:
Den har sannolikt en flamdetektor. Håll den intryckt 5s efter att du tänt lågan så fungerar den nog. Syftet är att gasen ska stängas av om det inte brinner.
Funkade!
Kung!
 
  • Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
A
G Gronback skrev:
Det fungerade att hålla inne lite längre!
10sek behövdes!

Funkade!
Kung!
10 sekunder då börjar den bli dålig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.