Intelligent.

Djur och barn skall aldrig vistas i närheten av en gräsklippare som är igång. Oavsett om det är en robot eller bensingräsklippare. DOM ÄR FARLIGA!

Det är bara en av anledningarna till att välja en maskin med överkapacitet när det kommer till robot. Vem vill ha en robot som går dygnet runt på sin gräsmatta?
 
  • Gilla
aivo
  • Laddar…
Satt precis själv och läste detta.. stackars vovve!
Har själv hund och robotklippare och har stenkoll på dem båda! Svansen behöver ju inte ligga tätt intill hunden och kör då robotklipparen bredvid hunden när svansen är ute så ja...
Sen kan man undra varför de inte kör den på natten istället om de nu har hund som gillar trädgården, enligt bilderna hade de en HQ och det är ju ändå en av de tystaste på marknaden!
 
Att det skulle vara en HQ är möjligt, men å andra sidan så visar tidningarna nästan alltid en HQ220AC när de skall illustrera en artikel om robotklippare
 
Tur att det bara är en svans som har delat på sig...vore lite värre om det var ett litet barn som fått in fingrar eller fötter.
Och hade jag en sådan robotklippare så finge inte min hund eller katter vara i närheten av den.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Micro skrev:
Tur att det bara är en svans som har delat på sig...vore lite värre om det var ett litet barn som fått in fingrar eller fötter.
Och hade jag en sådan robotklippare så finge inte min hund eller katter vara i närheten av den.
Ja men det gäller väl alla typer av kräsklippare att ingen skall vara i närheten av dem eftersom det är just KLIPPARE :rolleyes:
 
pacman42 skrev:
Att det skulle vara en HQ är möjligt, men å andra sidan så visar tidningarna nästan alltid en HQ220AC när de skall illustrera en artikel om robotklippare
Jo men i detta fallet håller ägaren i sin maskin och då är det ju förmodligen inte en riggad bild. Sen hade det kunnat vara vilken klippare som helst då alla är farliga om de råkar köra över något.
 
MBygga skrev:
Ja men det gäller väl alla typer av kräsklippare att ingen skall vara i närheten av dem eftersom det är just KLIPPARE :rolleyes:
Du har alldeles rätt.. ingen obehörig ska vara i närheten av en klippare.:confused:
Men när jag kör med min motordrivna klippare ligger varken hund eller katt kvar på gräsmattan , kanske skillnad om en tyst liten eldriven robotklippare attackerar allt i sin väg då den inte kontrolleras av någon som kör maskinen.
 
MBygga skrev:
Jo men i detta fallet håller ägaren i sin maskin och då är det ju förmodligen inte en riggad bild. Sen hade det kunnat vara vilken klippare som helst då alla är farliga om de råkar köra över något.
Sorry, läste en annan artikel om samma hund i en annan tidning och där var det en standardbild på en HQ220AC, precis som vanligt.
 
Har en bekant som vars barn fick sin fot in under. Han är 2-år.
 
Lærdomen er at man bør ha en så støyende klipper at selv 2åringer blir skremt! (Det forklarer Bosch's produksjonsmetode.)
 
  • Gilla
Maxikatten
  • Laddar…
Micro skrev:
Du har alldeles rätt.. ingen obehörig ska vara i närheten av en klippare.:confused:
Men när jag kör med min motordrivna klippare ligger varken hund eller katt kvar på gräsmattan , kanske skillnad om en tyst liten eldriven robotklippare attackerar allt i sin väg då den inte kontrolleras av någon som kör maskinen.
Eftersom denna tysta maskin trots allt är lika farlig eller farligare egentligen eftersom den inte är övervakad som du skriver får man väl vidta nödvändiga försiktighetsåtgärder kan man ju tycka. Inga barn eller djur bör alltså vistas i närheten av den. Hur man åstadkommer det är ju upp till var och en men något bör man ju göra om man är ansvarsfull ägare av farlig maskin :eek:
 
Jag kör aldrig vår klippare dagtid eller då barnen är ute. Som tidigare skrivits är det nog bra att ha en klippare med överkapacitet så att den inte behöver gå hela tiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.