Hej!
Vi skall göra en tillbyggnad/påbyggnad.

Jobbet avser att bygga in entren samt bygga på en våning, flytta dörren samt montera nya fönster.(ritningen är hur det skall se ut sedan)

Var får man tag i en bra entreprenör? Är det någon som har någon erfarenhet av sådana skygga varelser ;)

Har börjat ta in offerter, men hur avgör man vilka som är tillförlitliga?
Tack på förhand
/Magnus
 
  • Huslitet.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle säga att det absolut viktigaste är referenser! Vi bygger ut vårt hus nu i Norra Ängby, och anlitar en firma som byggt flera hus i området och alla man pratat med som anlitat dem är mycket nöjda. Tog in några andra offerter, men även fast de var billigare på pappret så skulle jag aldrig anlita någon som man inte kände till.

/Fredrik Prüzelius
 
Tack för svaren, men jag känner inte till några som har anlitat byggare.
Jag måste därför förlita mig på offerten samt intryck.
Vilka har ni anlitat?

Känner någon till Ipars (lettiska trähus www.ipars.net).
Jag har även registrerat mig på www.bello.net och fått nåågra träffar.
Få se hur det går.
Kan man anse ett företag är oseriöst om dom inte ens kommer och tittar?
Mvh/Magnus
 
magnusss skrev:
Tack för svaren, men jag känner inte till några som har anlitat byggare.
Jag måste därför förlita mig på offerten samt intryck.
Vilka har ni anlitat?

Känner någon till Ipars (lettiska trähus www.ipars.net).
Jag har även registrerat mig på www.bello.net och fått nåågra träffar.
Få se hur det går.
Kan man anse ett företag är oseriöst om dom inte ens kommer och tittar?
Mvh/Magnus
Nej du ska absolut inte förlita dig på offerten samt intryck - begär minst tre oberoende referenser som du kontaktar och verkligen frågar ut vad de tyckte om firman!
Jag valde helt fel entreprenör när jag byggde om/till mitt hus och det ångrar jag varje dag (speciellt som vi sitter fast i rätten med entreprenören fortfarande och betalar oändliga advokaträkningar!). Jag vill mena att man ska vara omsorgsfullare när man väljer entreprenör än när man väljer make/maka!
Dessvärre är det inte så att de företag som inte kommer ut och tittar på ditt hus förmodligen är det företag som borde bygga ut ditt hus (enligt principen att bra entreprenörer alltid har mycket att göra!).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.