Hand håller en plastnippel för vattenanslutning ovanför rörledning med raka gängor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Försöker få dit nippeln för inkommande vatten på min nya nilfisk högtryckstvätt. Men hanen är raka gängor medans honan har vanlig gänga. Så när jag försöker skruva dit den så blir det bara snett varje gång. Manualen är väldigt noga med att jag inte får dra den snett. Men snart har jag förstört gängorna i plastnippeln. Hur gör man?!
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Om den går sönder, så får du väl i värsta fall skaffa en ny,
Vad är det för dimension?
Var köpte du tvätten?
[länk]
Det är en nilfisk köpt via jobbet. Vet inte riktigt vad det är för dimension men gissar på 3/4 eller 1 tum. Men varför har man raka gängor på hanen? Det är ju fan omöjligt att dra den utan att det blir snett.
 
C Corsair skrev:
Det är en nilfisk köpt via jobbet. Vet inte riktigt vad det är för dimension men gissar på 3/4 eller 1 tum. Men varför har man raka gängor på hanen? Det är ju fan omöjligt att dra den utan att det blir snett.
Om du tar reda på vilken modell det är, så hr nilfisk monteringsvideor på nätet.
https://consumer.nilfisk.com/en/videos/Pages/get-started.aspx
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Om du tar reda på vilken modell det är, så hr nilfisk monteringsvideor på nätet.
[länk]
Enligt den videon som det är så såg det jättelätt ut att skruva dit adaptern. Jahapp då har man förstört den och får köpa en ny då.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.