Jag flyttade in i min lägenhet för 2 år sen, redan från början så tyckte jag att badrummet var väldigt fult. Man ser tydligt att man har målat på kaklet i någon ful matt svart färg, som dessutom inte är helt slätt utan det är en "grusig yta" om man kan säga så..

jag har noll koll på DIY, men jag har sett att färgen har släppt på vissa ställen, och där såg det ut som att det är vitt fint kakel under! Så jag flyttade på tvättmaskinen och började skrapa på kaklet där bakom, det tog evigheter att skrapa fram 5X5 cm, och visst är det vitt kakel under. Problemet är att, inte nog med den svarta färgen som de tidigare ägarna har målat med, så har någon dåre även målat kaklet i en rosa färg under den svarta. Så det är två lager färg i olika färger :|

Hur får jag billigast & enklast bort det här? Jag tänker mig få bort färgen och sen fixa fogarna.

Uppskattar alla tips och gärna info från andra som löst samma problem själva!

Mvh
 
Ingen alls som vet?
 
Hej! Har samma fråga som du nu och undrar om du fick bukt på det?
 
Stefan N skrev:
Risken är ju att man repar kaklet då man skrapar färgen. Enda lösningen är nog kemisk väg med färgborttagningsmedel, går inte det är det nog bara göra om badrummet. [länk]
Ok tack för snabbt svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.