Hej ska ta loss termostat med en ring som är lös. Kommer inte åt ta loss det.

Inget klassikt fäste då du skruvar av det bara.

Ska motionera nålen! :)

Är det en typ sv låsring?
 
  • Termostatventil på en elementradiator, inställningsratt med symboler och nummer, inomhus, delvis dammig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Står det något på själva ventilen?
Bilder?

Står det något på själva termostaten?
Någon symbol?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Står det något på själva ventilen?
Bilder?

Står det något på själva termostaten?
Någon symbol?
 
  • Termostatventil på en radiator, märkt Heimeier, närbild, temperaturinställning, vitt och svart, vägg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Termostatventil på element, vägg i bakgrunden, närbild, vit, temperaturskala, energisparande, inomhus, värmeinställning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du tar bort termostaten genom att snurra på den refflade ringen/muttern som sitter mellan termostaten och ventilen, det kommer inget vatten.
 
J jonaserik skrev:
J jonaserik skrev:
Du tar bort termostaten genom att snurra på den refflade ringen/muttern som sitter mellan termostaten och ventilen, det kommer inget vatten.
Alltså denna ring är lös och går runt bara! Ingen vanlig som man får ta med en polygrip

J jonaserik skrev:
Du tar bort termostaten genom att snurra på den refflade ringen/muttern som sitter mellan termostaten och ventilen, det kommer inget vatten.Du
 
A Anders Ward skrev:
Alltså denna ring är lös och går runt bara! Ingen vanlig som man får ta med en polygrip
 
Nu satte du mig på pottan. Bara snurrar ??? Kan vara att trycka in eller dra ut ringen och dra ut termostaten prova, finns dom sitter med små klackar som ska låsas.
 
J jonaserik skrev:
Nu satte du mig på pottan. Bara snurrar ??? Kan vara att trycka in eller dra ut ringen och dra ut termostaten prova, finns dom sitter med små klackar som ska låsas.
*LÖST* :cool:
Kol på det själv. Sitter ett litet lite hål i ringen. Använda en liten spik som jag lät följa med ringen runt tills den hitta ett fäste. Sen drycka hårt mothålls.. så släpte den 😎
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.