Hej
Vet någon hur man kan få av fronten på denna äldre hth kökslåda?
 
  • Vit skåplucka delvis öppen, visar gångjärn och inre hylla, närbild, brunt bakgrunder, tecken på användning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärbräda står vertikalt, trähandtag, vit kant, köksbänk, kakelvägg, del av bricka syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En ren gissning från mig. Om du kan pilla ut den där plastdetaljen vi ser på bilden. Så gissar jag att den låser en skruv eller liknande som sitter i fronten.

Vi ser en plåtkant sticka upp i plastbiten. Ser den ut att vara bockad från skenan, eller kan den sitta fast i fronten?
 
Hej tack för snabbt svar. Jag har försökt ta ut den men den sitter som berget. Metallpinne i mitten kan som du säger sannolikt både utgå från fronten och skenan men utan att veta om det är så vågar jag inte riktigt dra mer i det. Risken att plasten går åt skogen känns rätt överhängande. Men om det är så det ska gå till får jag ju prova men kanske någon vet?
Tacksam för all input!
 
Nu har jag tagit ut den plastbiten och den hade tyvärr inget med fronten att göra. Således verkar där inte finnas någon skruvar… är väl limmad förmodligen då…
 
Fast det ser inte riktigt limmat ut tycker jag. Man skulle kunna tänka sig att fronten går att skjuta uppåt eller nedåt, men låses av masonitskivan, går det att få isär baksidan av lådan så att masonitskivan kan dras ut?

Hur sitter skenan fast, med skruv? Skulle kunna finnas något dolt bakom skenan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.