Det är stopp i slaskhon så jag tänkte rensa vattenlåset. Men jag blir inte klok på hur jag får loss det, kan forumets samlade kunskap hjälpa mig? Det är det vänstra vattenlåset i bilden det är stopp i.
 
  • Vattenlås och rör under diskbänk med synlig kondens och kopplingar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V
Det kanske är skruvat uppifrån.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
V volvo51 skrev:
Det kanske är skruvat uppifrån.
Jag provade det igår, men det var inte uppenbart att det är skruvat uppifrån. Skruvat är det iaf. :crysmile:
 

Bästa svaret

Kan du inte rensa det med en vanlig vaskrensare?
en sådan här brukar lösa de flesta stopp i vattenlås, mycket varmvatten och några ”pumpningar” med vaskrensare så får man loss det mesta som kan täppa till ett vattenlås. Dvs du sätter rensades för utloppet och fyller upp hon med varmvatten, efter det börjar du ”pumpa” med vaskrensare, viktigt att ha fullt med vatten hela tiden och hålla för eventuellt bräddavlopp med en våt disktrasa. Kan vara krångligare att få ihop vattenlåset och få det rätt efter man tagit isär det.
En klassisk vaskrensare med svart sugkopp och trähandtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Renoverings-Pettson
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Kan du inte rensa det med en vanlig vaskrensare?
en sådan här brukar lösa de flesta stopp i vattenlås, mycket varmvatten och några ”pumpningar” med vaskrensare så får man loss det mesta som kan täppa till ett vattenlås. Kan vara krångligare att få ihop vattenlåset och få det rätt efter man tagit isär det.
[bild]
Du har en poäng, speciellt när jag inte vet hur vattenlåset är funtat. Det får nog bli ett inköp på hemvägen och sedan fylla vasken med varmvatten och maskindiskmedel en stund innan bearbetning börjar. :thinking:
Jag återkommer med resultat. :)
 
Min favorit är den här pumpen. Finns hos bl.a Jula och Biltema.

450034.jpg
 
En vaskrensare, varmvatten och maskindiskmedel gjorde susen. Nu rinner det undan som det ska. (y):D
 
  • Gilla
fahlis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.