Hej,

Jag limmade om toalettstolen och lossade lite lätt rött och grönt i bild. Tog aldrig bort toastolen utan bara så att jag kunde höja upp någon centimeter för att komma åt för limning. Nu när jag dragit åt muttrarna igen läcker det ovan avstängningsventilen och det känns löst som att det inte nyper tag ordentligt (blått i bild). Höjer jag upp mutter (rött i bild) läcker det även ovan denna mutter.

Har ni några tips på hur det ska dras för att bli rätt?

Mvh
Daniel
 
  • Toalettstolens avstängningsventil med markerade läckagepunkter och märkta muttrar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Var läcker det på riktigt, ta lite toapapper och torka av på alla ställen, syns direkt när det blir våta på det, kan det vara så att det läcker mot tanken när du rört stolen och kommer ner på kopplingarna.
 
J jonaserik skrev:
Var läcker det på riktigt, ta lite toapapper och torka av på alla ställen, syns direkt när det blir våta på det, kan det vara så att det läcker mot tanken när du rört stolen och kommer ner på kopplingarna.
Tack för svar. Det är precis i springan där det är blåmärkt, släpper jag på vattnet sipprar det ut därifrån. Båda muttrarna röd och grön är åtdragna.
 
OK det bottnar inte, säkert plankoppling där. isär med det och i med en extra gummipackning
 
Krilleman
Lossa min grönmarkerade mutter och kontrollera så packningen är hel.

Rörmokardetaljer med en grönmarkerad mutter för justering, omgiven av rör och kopplingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vinkelkoppling i metall med en grönmarkering på muttern.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack för svar jonas och krille. Låter som att jag behöver riva allt ner till efter avstängningsventi. Eller går det att bara avlägsna den grönmarkerade som du nämner krille?
 
Krilleman
Den grönmarkerade sitter fast på ventilen likt min andra bild.
 
  • Gilla
Danneb87
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.