Jag har en sådan här toalett, och trycker jag på "full" spolning så spolar det knappt bort pisset. Jag får hålla spolknappen intryckt tills jag tömt tanken.

Finns det något jag kan justera någonstans så att man inte behöver hålla knappen intryckt?

Förövrigt ett stort misslyckande med hela toaletten. Jag är ofta tvungen att spola upp till tre ggr för att spola bort ett papper. Vitsen med snålspolningen är då????
 
  • DSC00571.JPG
Tack för länken, var och letade på Ifö tidigare men hittade ej det jag sökte. Du hade hittat något jag inte gjorde. Bra beskrivning.

Har nu justerat så att jag ej behöver hålla knappen intryckt för att tömma tanken.(roligare än så är det inte en fredag kväll) Men problemet att man kan behöver spola upp till 3 ggr kommer att kvarstå. Såvida man inte kan öka cisternens volym. Eller förstora det "lilla" hålet allt ska iväg igenom, som det är nu lyfts allt papper upp istället för ut och iväg.

KAN INTE REKOMENDERA DENNA TOALETT!!!!!!!!!!!!!!
 
Tänkvärt. Således akta er för snålspolande toaletter. Du är inte den ende som fått problem.
 
Det bästa är ju, om man kan provlyssna toalettet först. Låter det som törrklosett (dvs ingenting) kan du leta vidare. Hittar du ett som låter BAHWHOOOCH då blir du nöjd.
 
Fast har man sluten tank, t.ex i sommarstugan, då är man rätt tacksam för att det inte fyller med 15 liter per pink. :D Men det ska förstås orka med att spola bort skiten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.