Som sagt hur lossar jag täckramen utan att den går sönder??
Elektriker va här och efter det va knapparna "lösa" och mellanrum så fick tips att den grå bakom behövde skjusteras...
Eller har någon annan något bra tips?
 
  • Väggmonterat kontrollsystem, delvis öppnat, visar temperatur och dag, smutsig vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tvättmaskinslucka med hotellrumskort som håller tvättprogrammet igång; smart lösning vid gemensam tvättstuga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ytterligare en skoluppgift?
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Ytterligare en skoluppgift?
Nej, detta är troligen en seriös fråga.

Du har två ställen på var sin sida av knapparna där du kan få in en skruvmejsel mellan den vita och den gråa plasten och bända försiktigt ut mot sidorna på den gråa ramen. Den sitter alltså fast med snäpplåsning där.
 
  • Gilla
Vicisund och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Ytterligare en skoluppgift?
?? Vad menar du, vill bara ha hjälp med hur man lossar ramen för jag vill inte ha sönder den.
H hempularen skrev:
Nej, detta är troligen en seriös fråga.

Du har två ställen på var sin sida av knapparna där du kan få in en skruvmejsel mellan den vita och den gråa plasten och bända försiktigt ut mot sidorna på den gråa ramen. Den sitter alltså fast med snäpplåsning där.
Tack för svaret och att du inte idiotförklara mig bara för jag är en kvinna. Ska testa, tack än en gång
 
Vad är historiken för detta? Har elektrikern monterat brytaren eller den har tidigare suttit där och då med knapparna på rätt sätt?
Spontant kan jag tycka att om elektrikern har rotat med dessa grejor så ska de funka bra, inget som man själv ska behöva åtgärda.
 
E etompau skrev:
Vad är historiken för detta? Har elektrikern monterat brytaren eller den har tidigare suttit där och då med knapparna på rätt sätt?
Spontant kan jag tycka att om elektrikern har rotat med dessa grejor så ska de funka bra, inget som man själv ska behöva åtgärda.
Den satt där tidigare och sen va en annan elektriker där och kollade en sak och efter det är knapparna "sladdriga/lösa". Fick då ett tips på att kolla om någon kabel hamnat emellan en del. Så ska bara kolla det. Jag ska inte hålla på med något annat större
 
V Vicisund skrev:
Tack för svaret och att du inte idiotförklara mig bara för jag är en kvinna.
Du hade oturen att skriva ditt inlägg mitt i en "spam attack" mot forumet. Ditt inlägg låg mitt i en klunga med ngn. form av robotgenererade nya trådar.
 
  • Gilla
Vicisund och 1 till
  • Laddar…
Nej, det var någon lärare som gett sina elever i uppgift att ställa frågor. En hel massa nya användare som ställde udda elfrågor. Jag ber om ursäkt om jag misstolkade frågan.
 
D Daniel 109 skrev:
Nej, det var någon lärare som gett sina elever i uppgift att ställa frågor. En hel massa nya användare som ställde udda elfrågor. Jag ber om ursäkt om jag misstolkade frågan.
Då förstår jag och ber om ursäkt. Jag hade sett andra(män) som hade frågat och fick svar därav att jag tog illa vid mig men som sagt ber om ursäkt och ha en trevlig kväll!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.