En kanske underlig fråga - men hur får man sitt namn på sin bervlåda?

Vi har nyligen skaffat fritidshus och där finns så klart en tillhörande brevlåda. Den har i dag förra ägarens namn och det vill vi ju ändra så snart som möjligt. Alla andra lådor som sitter där (och massor av lådor i Sverieg) har ju namnet ditsatt med nån typ av vit plastremsa med svarta bokstäver på (typ Dymo). Var får alla människor dessa namn-remsor ifrån? Har alla som har postlåda också gått och köpt sig en Dymo-märkapparat?

Finns andra sätt att få dit namnet på brevlådan?
 
Jag tror att majoriteten fixar sina dymo-etiketter på jobbet. Finns det inte en sådan apparat på nästan varje arbetsplats? Diskussionen om huruvida detta är rätt eller inte tror jag vi sparar till en annan gång.
 
Om du inte har tillgång till en Dymo så gå till närmaste kontorsvaruhus så skriver de nog mer än gärna ut en till dig för en mindre slant :)
 
Cash is king! ;)
 
På denna hemsida http://www.skyltdirekt.se/ kan man designa sin egen lilla plastskylt i valfri storlek och färg. Texten är graverad och skylten levereras med dubbelhäftande tejp på baksidan (finns även med skruvhål tror jag).

Dyrare än att göra en namnremsa med Dymo-apparaten på jobbet, men jag skulle gissa på att de håller längre. Vi har en sådan men den har inte suttit uppe så länge.
 
En liten Dymoapparat för hemmabruk kostar inte jättemycket, verkar finnas kopia för 98 kr på Clas Ohlson och riktig Dymo från 225 kr och uppåt.

/ama
 
Varför inte kolla med Posten på orten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.