Har problem med att få bort täcklocket för att byta den keramiska insatsen. På alla filmer jag sett där är det bara att ”plocka bort” den. Min sitter som berget, det går inte att ”plocka bort” den. Det är ingenting med de två käftarna som är urfrästa i täcklocket? Är det bara köra på med ättika och wd40 och citronsyra?
Kökshandtag, vattenkran, avbrutet, skadat, reparation, röd-och-vit mekanism, verktyg, nedslitet, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök, köksblandare utan munstycke, kniv används för justering eller reparation, två diskhoar, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hantverksverktyg, troligen skiftnyckel, justerar kranmekanism på diskbänk. Arbete, underhåll eller reparation utförs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R
J Jonas_1 skrev:
Har problem med att få bort täcklocket för att byta den keramiska insatsen. På alla filmer jag sett där är det bara att ”plocka bort” den. Min sitter som berget, det går inte att ”plocka bort” den. Det är ingenting med de två käftarna som är urfrästa i täcklocket? Är det bara köra på med ättika och wd40 och citronsyra?
[bild][bild][bild]
Sitter det inte en liten insexskruv kolla runt hela ringen..
 
R Rejäl skrev:
Sitter det inte en liten insexskruv kolla runt hela ringen..
Nej, tänker du på insexskruven som sitter i vredet?
Suddig närbild av ratt, sannolikt inuti fordon, med utsikt till instrumentpanelen bakom. Fokus är nära kamera.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag vet inte, men jag skulle ha provat att m.h.a. t.ex. knivens ryggsida, ditsatt tvärs över och i "käftarna", försökt vrida loss den.
 
  • Gilla
7ender
  • Laddar…
R
J Jonas_1 skrev:
Nej, tänker du på insexskruven som sitter i vredet?
[bild]
Ja så kanske det var😉 var ett tag sedan jag gjorde det…
 
De där två spåren gör att man kan misstänka att den ska skruvas lös.
 
Verakr vara en identisk på youtube, där som du säger den bara lyftas av. Så den har nog "bara" satt sig. Mest troligt är väl kalkrester etc. Så få ner något kalklsösande. Sen jobba metodiskt. Kniven är kanske inte helt optimalt:)
Framförallt hade jag försökt komma åt från 2 håll, så den lyfts rakt. Nu är risken stor att den kialr sig så fort du lyfter den i ena ändan. Kanacka lite försiktigt med en hamamre uppifrån, samtidigt som man bänder med 2 lämpliga mejsalar nerifrån.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.