Jag håller på att renovera ett gammalt hus från 1815. Har plockat bort alla golv så undergolven kommit fram. Furuplank. De är i fint skick men man har spikat fast dem så det är 2 spikar I änden av varje planka. En lång rad med spikhuvuden. 4 meter. Jag vill behålla det som golv men få bort spikraden. Jag vill även slipa golvet. Tips ? Kan man bara slå ner dem? Ska man fylla igen hålen med något då? Måste man ta bort dem för att kunna slipa? Tack Katharina
 
Spikarna finns där av en anledning.

Är du verkligen säker på att du vill ta bort den efter över 200år för att upptäcka varför de sitter där?

Varför vill du ta bort dem? Om det är för att slipa kan de sitta kvar men man får vara medveten om att de finns.

Fråga tre: Varför vill man slipa ett över 200år gammalt golv. Nu har jag inte sett det. Men jag misstänker att husets värde minskar om man gör det. Inget jag med säkerhet vet, men värt att kolla upp.

Jag tror det skulle väldigt mycket till för många för att de skulle slipa ett så gammalt golv. Det är inget man kan lägga in efteråt och det är sällsynt...
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.