Det verkar konstigt att det skulle sitta fast bakifrån. Jag har monterat säkerhetsslutbleck och då var det några extra skruvar som sitter inne i hålen där fallen går in, kolla där.
 
S
du måste ha som sagt missat någon skruv eller att dom limmat
 
Varför inte en bild på ditt slutbleck ? Så vi kanske kan se vad felet är.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Nu är inte detta ditt slutbleck, men den visar var det kan sitta skruvar förutom dom två på framsidan som sitter på alla slutbleck,
Slutbleck i en dörrkarm med fyra infästa skruvar, två synliga på framsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Av vad jag kan tyda så ska ditt slutbleck sitta fast med fyra skruvar.
 
Två dörrbladslås eller hakreglar i metall för installation i dörrkarmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag kan inte se några andra skruvar än de 2 uppenbara, skall kolla riktigt noga senare.

Så här ser den ut, jag har bara sett de 2 vanliga skruvarna och så de där grova gängstängerna som jag inte riktigt förstår. Det går inte att skruva ur dem helt och de tar stopp när jag skruvar in de. Gissar de är något slags skydd mot uppbrytning.
Metallplatta med två synliga skruvar och grova gängstänger för antiprydnadsskydd.
 
Snedskruvarna ska sitta vid de svarta punkterna.
Metallbeslag med två svarta markeringar där snedskruvar ska monteras.
 
S
rofr skrev:
Jag kan inte se några andra skruvar än de 2 uppenbara, skall kolla riktigt noga senare.

Så här ser den ut, jag har bara sett de 2 vanliga skruvarna och så de där grova gängstängerna som jag inte riktigt förstår. Det går inte att skruva ur dem helt och de tar stopp när jag skruvar in de. Gissar de är något slags skydd mot uppbrytning.
[bild]
en bild på ditt slutbleck i karmen
 
Hej Robert!

Jag har exakt samma problem. Hur löste du det? Måste man ta bort hela karmen? Eller lyckades du bryta loss/kapa dem på något sätt?

Mvh Anders
 
AndersOtto AndersOtto skrev:
Hej Robert!

Jag har exakt samma problem. Hur löste du det? Måste man ta bort hela karmen? Eller lyckades du bryta loss/kapa dem på något sätt?

Mvh Anders
Finns inga bleck som monteras på ett sådant sätt (bakom karm)
 
Jag och Robert verkar ha fått någon typ av "innovation" som sedemera inte blev så väl mottagen. För våra bleck har defenitivt två skruvar som sitter fast i bakom karmen och där blecket är fastskruvat. (se inringningen på bifogad bild).

Vill verkligen inte ta bort karmen för att få bort skiten (a.k.a. skruvarna). :surprised:(

Mvh Anders
 
  • Metallbleck med inringade skruvar fastskruvade bakom en karm, illustrerad med röda pilar och cirklar.
Jag säljer ytterdörrar och känner väl igen detta slutbleck. Om slutblecket inte lossar så sitter det med all säkerlighet en metallplatta på baksidan av karmen. Är det så så kan det vara svårt att få bort skruvarna utan att ta bort hela karmen. Jag säger dock inte att det är omöjligt.
Om du lossar slutblecket och skruvar in de två skruvarna så lossnar de till sist från slutblecket. Då kan du se om de går att få bort. Själv klippte jag av dem så långt in som möjligt med en bultsax när jag skulle montera ett Jail Doorman slutbleck. Det beror lite på hur mycket ställplats du har mellan karm och regel.
 
  • Gilla
AndersOtto
  • Laddar…
Ja, det är tyvärr en metallplatta på baksidan av karmen.

Tack för tipset angående bultsaxen. Får se om jag kan få tag i någon som är smal nog att komma in där.

Mvh Anders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.