Alla kontanter som jag tidigare har bytt har haft skruvar som ledarna sitter fast med. Den kontakt jag nu byter saknar dessa skruvar och jag har absolut ingen koll på hur jag ska få bort ledarna utan att klippa av dem. Är det någon som har koll på hur jag får lös dem?
 
  • Eluttag bakifrån utan täckplatta, elektrisk installation med synliga ledningar och anslutningsterminaler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Slå av strömmen, och pressa där efter på vingarna, man behöva trycka med något hårt sedan ska det gå lätt att dra loss dem.

Vingen på nollan verkar dock saknas, där får du nog vara lite innovativ.
 
  • Gilla
vickan76
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Slå av strömmen, och pressa där efter på vingarna, man behöva trycka med något hårt sedan ska det gå lätt att dra loss dem.
Provade göra det på den ena vingen (höger längst ner) och då sprack den. Kan jag använda något annat eller är jag körd tror du?
 
T TypRätt skrev:
Slå av strömmen, och pressa där efter på vingarna, man behöva trycka med något hårt sedan ska det gå lätt att dra loss dem.

Vingen på nollan verkar dock saknas, där får du nog vara lite innovativ.
Lyckades fixa det nu (pressade dit en av de andra vingarna och tryckte till). Stort tack för snabbt svar som funkade klockrent. 😊
 
  • Gilla
TypRätt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.