*Problemet löst - Satt en separat box på sidan med strömmatning så lösningen var. Koppla bort glassäkringen i den samt koppla ur backupbatteri*

Hej, vi har köpt ett hus med ett gammalt larm, vill inte ha något av det kvar då vi har en modernare lösning. Inte brytt mig om det men inatt.. kl 03:00 började det pipa som fasen och nu ska skiten bort. Gissar det är delvis mitt fel för klippte bort en sönderrostad siren på utsidan för att återanvända genomdragningen på vinden för nya lösningen.
Lyckades lösa pipandet genom att slå över en automatsäkring till ”på” men vill som sagt få bort det permanent nu. Jag är definitivt öppen för att klippa kablar..

Tror huvudcentralen är ett Bosch DS7400

Snälla hjälp, vad gör jag först?
 
  • Ett väggmonterat Bosch-tangentbord, delvis täckt med gult tejp, displayen visar texten "Ej klar".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Väggmonterad elektronisk enhet med kablar, sannolikt en kommunikations- eller nätverksutrustning, i en teknisk miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elcentral med klistermärken för larmtjänster och underhållsinformation, omgiven av kablar och rör, teknisk utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet elektronikskåp med trådröra, kretskort och komponenter, hemautomation eller säkerhetssystem, installationsbehov av ordning och organisering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Att bryta nätspänningen och koppla bort backup-batteriet är ett säkert sätt för att stänga ner ett larm helt och hållet.
I undantagsfall kan sirenen ha ett eget batteri som kan driva sirenen en stund.

Tänk på att ett larm med kabelanslutna detektorer/magnetkontakter etc ofta är att föredra framför en trådlöst system. Man slipper batteribyte, kan använda olika typer och tillverkare av detektorer och där är ingen risk för störningsproblem mellan detektorer och centralenhet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.