Fairlane
Hej,

Jag har en gammal ljussensor som inte fungerar. Jag ska byta ut den mot en ny variant, men kan inte se hur jag får bort befintlig.

Någon som känner igen modellen och vet?

Jag menar alltså hur man får bort/öppnar skräpet, inte hur jag ska koppla bort ledare, det ger sig nog när jag får upp den.

Närbild på gammal ljussensor monterad på vägg, inre komponenterna synliga. Sensorn verkar defekt och ska bytas ut, trådstarter är osäker på hur man demonterar den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gammal ljussensor monterad på en trävägg bredvid en betongyta, sensorhuset är något öppnat med synliga delar av dess inre komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bänd bort skiten med en skruvmejsel eller liten kofot efter att du brutit strömmen. Inget att fundera på. Återmontera önskad grunka.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Fairlane
H Harald Blåtumme skrev:
Bänd bort skiten med en skruvmejsel eller liten kofot efter att du brutit strömmen. Inget att fundera på. Återmontera önskad grunka.
Haken är väl att kabeln kommer in bak och den vill jag ju inte dra ut, men visst är det en väg.
 
Det är typ bajonettfattning på den, ytterhöljet saknas så du får försöka vrida och dra i inkråmet istället.
 
  • Gilla
GK100 och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
snaggletooth snaggletooth skrev:
Det är typ bajonettfattning på den, ytterhöljet saknas så du får försöka vrida och dra i inkråmet istället.
Låter rimligt. Får testa när det ljusnar igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.