Jag har kommit över nån slags ljusbox som jag skulle vilja hänga upp på väggen i dotterns rum. Fästena, två st bredvid varandra, på baksidan ser ut som på bilden här, och jag undrar om det är någon som har något tips på en bra lösning för att kunna hänga den. Gärna något enkelt som inte kräver så mycket mer än att jag går till järnhandeln.

Tack!
 
  • Bakpanelen av en ljusbox med två fästen bredvid varandra, bestående av upphöjda metallflikar och runda svarta skruvar, på en yta med kornig textur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Trä en ståltråd och häng den som en tavla?
 
  • Gilla
Morsansgrabb
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Trä en ståltråd och häng den som en tavla?
Faktiskt! Varför göra det svårare än vad det är. Jag såg framför mig några platta bleck som man kunde skruva fast i väggen och trä över, men din idé är ju enklare.
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
Morsansgrabb Morsansgrabb skrev:
Faktiskt! Varför göra det svårare än vad det är. Jag såg framför mig några platta bleck som man kunde skruva fast i väggen och trä över, men din idé är ju enklare.
Det kan man givetvis också göra, det blir nog stabilare om man gör så, men å andra sidan blir det kinkigare att man sätter upp dem på exakt samma höjd.

Skulle det vara i en stökig replokal eller offentligt utrymme skulle jag rekommendera det. Så du får väl avgöra hur våldsam din dotter är därhemma. :)
 
nimhed nimhed skrev:
Trä en ståltråd och häng den som en tavla?
Hm, men nu ser jag att fästena sitter väldigt högt. Så en ståltråd som går mellan fästena skulle då synas i överkant.

Kanske bara skruvar i väggen med brickor på?
 
De ser ju ut att vara några cm i marginal iallafall? Så länge du spänner ståltråden ordentligt så borde det fungera.
I annat fall så går det ju att köra den ursprungliga varianten med två metallbleck som får sticka upp.
Typ, klipp av några cm https://www.biltema.se/bygg/byggbeslag/halband/halband-13-x-07-mm-10-m-2000057519 (om de går in i hålen) böj ut överdelen av bandet något, så att det går att trä på skylten.

Brickor tror jag kommer bli rätt instabilt, även om det kan fungera.
 
  • Gilla
Morsansgrabb
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.