Hej,

I mitt badrum så har röret (metall) som går ut från handfatets vattenlås (plast) släppt. Det går horisontellt ut från vattenlåset.

Jag vet inte hur det var fäst innan - om det bara var intryckt, om det var limmat eller något annat.

Men hur fäster jag det lämpligtvis nu igen? Jag har just nu tryckt in det ordentligt med handkraft. Det känns som det sitter någorlunda och vad jag märker så är det helt tätt. Tror dock att jag vill ha en lite mer tillförlitlig permanent lösning?

Metallröret går lodrätt åt sidan någon halvmeter, går över till plaströr, sedan nedåt i vinkel, och sedan rakt ner i golvet. Denna rörkonstruktion hänger så att säga fritt och är inte fäst på något sätt. Någon spänning/dess vikt drar lätt i metallröret utåt från vattenlåset (men inte med någon stor kraft).

En vanlig limfog på metallröret, sedan trycka in det kanske? Vad för lim?

Vattenlåset sitter väldigt illa till - innanför en inspektionslucka och en bit uppåt. Jag skulle nog kunna få på en limfog på röret och sen trycka in det, men inte mycket mer än så.

(På bilderna nedan syns röret när det är och inte är intryckt i vattenlåset. Bilden är tagen uppåt. Längst upp skymtar själva handfatet, vattenlåset fortsätter nedåt utanför bilden.)

MVH Carl


2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.