Hej
Ibland görs saker bakvänt...
Jag har fina golv och kassa tak. Vid byte av taken så tänkte jag passa på att lägga in golvvärme, underifrån.
Jag förväntar mig att golvvärmeplåtarna kan röra sig något då temperaturen växlar.
sony_045.jpg
Tror ni det räcker med att stifta upp golvvärmeplåtarna underifrån med häftpistol eller ska man vara ambitiös och skruva upp en bräda på vardera sida av plåten för att hålla den uppe?
Mvh
Karl
 
L
Har utfört detta arbete med stor möda och assistans av frugan , blev bra , det att stifta är jag inte säker på att det håller , jag har korta skruvar ( knappar ) som sitter med lagom avstånd
 
  • Gilla
Karl_U
  • Laddar…
L
Det går nog inget bra att sätta brädor , golvet är för tunt , tar en bild hur jag gjort , men den kommer inte in på forumet förrän torsdag kväll
 
L
Har fotat lite , du kan se själv och komma med frågor
 
  • Vattenrör och avloppsrör i olika material monterade mot en trävägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installationsbild av uppradade mässingsventiler och anslutna kablar i ett förråd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av en byggkonstruktion med isolering och genomskinlig plastfolie.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och jag som tyckte att det var bökigt att lägga slangen i plåtarna på vanligt vis...
Utan att veta skulle jag nog välja en klenare slang till detta då Ø20mm inte är helt enkel att böja som man vill.
 
L
Mina är Ø20mm
Det är rätt SSSS , lite stela och motsträviga . men jag spolade in VV i dom , med en träplugg i varje ända , dom var väldigt snälla , det som inte gick bra , var är att vrida dom runt sin egen axel , utan dom måste falla själva i vridningen
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.