Hej har köpt hus med halvfärdigt garage, har plastat och gipsar väggar men undrar hur jag ska göra med taket . Tänkte ta 1200x600 fasade gipsskivor men vid eftertanke så känns de som ja behöver mer regel om de ska sitta bra.
Ska plasta sen skriva fast gipsen hur gör jag för att de inte ska trilla ner i huvudet ? :)
 
  • Ett oavslutat garage med isolering mellan träreglar i taket, redo för vidare konstruktion och gipsning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för dimensioner på glespanelen som sitter där? Sitter den cc 60? Brukar isf vara rekommenderat att köra cc 30 för att slippa att det bågnar över tid.
 
En gipslyft är att rekommendera. Minst cc400 tycker jag på 13mm gips.
Finns lite lättare mdf med spont som klarar cc600 och är lättare för ensambyggaren. Dock lite dyrare.
 
Sitter tyvärr runt cc63 vilket är lite trist så därav ja funderar sätta mer i mitten. Är ändå orolig de inte blir stabilt .
Vilka skriv funkar, är gipsskruv ok?
 
En sista fråga, hade ni gjort taket före innerväggen? Ska dela garaget så de blir en innervägg. det är ju 2.3m på ena sidan och 2.1m på den andra. Funderade på att göra färdigt taket först sen dela av med innervägg.
 
taket först
använd gipsskruv för trä
 
  • Gilla
Mats
  • Laddar…
Tack , för snabbt svar. Önskar de kunde komma lite sol bara :)
 
Danin Danin skrev:
Tack , för snabbt svar. Önskar de kunde komma lite sol bara :)
Var är det inte sol i landet?
 
J JKrister skrev:
Var är det inte sol i landet?
Skåne :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.