Totte_S
Har ett dilemma. Min grund är av torpargrundstyp, dvs inte mycket utrymme att spela på. Precis intill fundamentet till vedspisen är det mycket ojämnt i grund pga att det ligger natursten underst i fundamentet. Det är endast ett par mm yta som skulle gå att lägga färdigt golv på, och det är inte mycket till upplag, och det går alltså inte att jacka ur reglarna. Om jag sätter bjälklaget en bit ut, ca 300mm, och gör upplag mot marken, så kommer jag har golvbräder som inte har mer än ett par mm upplag intill fundamentet. Vet inte riktigt hur jag skall lösa detta.
Funderar på att göra en form och gjut upp intill fundamentet så att jag får som en klack ut från fundamentet som jag dels kan fästa en bärlina i, dels funderar som stöd för golvet de sista 300 mm (med fuktskyd emelan så kklart.)
Isoleringsfrågan är inte primär, då jag endast kommer ha 70mm min.ull. i den här delen, så intill fundamentet kan det kvitta om det blir 0 mm.
Kan jag kanske gjuta med leca som ballast i betongen så får jag någon form av isolering?
Alla förslag emottages tacksamt.
 
  • bjälklag.GIF
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Totte_S
Iland blir det bom på svar och vettiga tips. :)
Det här dilemmat löste sig med hjälp av huggmejsel och slägga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.