Hej Forumet!

Jag har några AGA komposit gasolflaskor (PC5or) över som jag inte längre har användning av. När man köper dom får man ju betala en pant på runt tusenlappen. Men får man inte tillbaka den när man lämnar tillbaka behållaren?
Någon som isf vet var någonstans i Stockhom man kan vända sig? Jag har kollat runt på lite mackar och där får man lämna tillbaka dom, men utan att få panten tillbaka såklart. Måste man vända sig till blocket för att få tillbaka stålarna?

Tacksam för svar från ni som vet :)
 
Det finns ju ingen pant, den är ju din flaskan. Sälj på Blocket.
 
Är det så? För några år sedan vet jag att man fick tillbaka pengarna iallafall, men det fungerar inte å längre alltså?
 
Hos min leverantör med Primagaz tog de emot jättegamla flaskor med ursprunglig pant utan knussel. Pant är pant är pant och kan likställas med kontanter.
OKQ8 har AGA vad jag vet.
 
Aha, så mysteriet fortsätter alltså... Kan det vara så att just AGA har tagit bort panten, men primagaz har kvar den?
 
AGA har inget pantsystem och har svårt att tro att Primagaz har det heller. Man köper helt enkelt sin flaska och vill man inte ha den så får man sälja den.

Edit: Ingen pant på Primagaz heller. http://primagaz.se/support/konsument/byte-av-flaska
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Dåså. Ingen äkta pant längre då. De gamla flaskor jag bytte in var dock pant på. Pant lämnad till Air Liquid som Primagaz köpte upp på svenska marknaden. Hur som helst fick jag pengar för behållarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.