Hej!

Körde innan via jobbet en Windows Phone, och där räckte det med att ange facebook-id så kom alla kontakter automatiskt över (rensade bort några stycken som jag inte är nära vän med) tillsammans med kontaktinfo, foto etc

Har nu bytt till iPhone och detta verkar nu fungera helt annorlunda. Läste något om att de har begränsat denna funktion för att undvika att spamma adressboken för de som har väldigt många facebook-kompisar.

Men hur gör man om man kanske som jag har runt 100 facebook-kompisar där jag nästan umgås och ringer till alla? Det verkar inte gå alls att synka? Har testat tredjepartsprogrammet sync.me men det verkar helt värdelöst, säger bara "du har inga kontakter i din adressbok". Nej givetvis har jag inte det, det är ju de jag försöker synka över.

Vill ju undvika att behöva skriva in alla manuellt.

Hjälp, tips!

/S
 
Om du går in i inställningar för telefonen (inte i appen) och sen väljer Facebook, så kan du där välja att ge Facebook-appen tillgång till din adressbok och sen klicka längst ner på "Uppdatera alla kontakter".
 
osiris skrev:
Om du går in i inställningar för telefonen (inte i appen) och sen väljer Facebook, så kan du där välja att ge Facebook-appen tillgång till din adressbok och sen klicka längst ner på "Uppdatera alla kontakter".
Detta var det första jag försökte med och då kom endast 3 kontakter över. Jag hade en iPhone 4 en gång i tiden och då fungerade detta utmärkt, men sen läste jag att FB har ändrat sitt API och numera fungerar detta inte för alla kontakter utan bara de som har viss info.

https://discussions.apple.com/thread/5072692


Om det som står i denna tråd stämmer tycker jag att det är konstigt att det fungerade så bra för windows phone, de borde rimligtvis använda samma API.

/S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.