Sedan många år lever vi med en frigolitskiva i ena dörren efter att ett barn kraschat den. Men nu ska huset säljas och vi letar med ljus och lykta efter en likadan glasruta. Verkar dock extremt svårt att hitta. Kollade med en firma för byggnadsvård men de kunde inte hjälpa till. Tacksam för tips.
 
  • Dubbeldörrar med en frigolitskiva ersättande en trasig glasruta i den ena dörren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit dörr med skadad nedre glasruta ersatt av en frigolitskiva och intakt övre glasruta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Byt båda till något som liknar det övre, gör inget att det skilljer en del, men bara inte ett klarglas.
 
  • Gilla
Ebanna
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Byt båda till något som liknar det övre, gör inget att det skilljer en del, men bara inte ett klarglas.
Bra tanke, tack!
 
Inte något som är för likt skulle jag säga. Det finns risk att det ser ut som man tänkt det ska vara lika men misslyckats då.
Heller att det stilmässigt passar ihop, men är "lagom" olikt för att se ut som det är en tanke med det.

Men inte klarglas, det håller jag med om.
Skulle också gå att byta de båda nedre till en målad träskiva.
 
  • Gilla
Ebanna
  • Laddar…
R Räknenisse skrev:
Inte något som är för likt skulle jag säga. Det finns risk att det ser ut som man tänkt det ska vara lika men misslyckats då.
Heller att det stilmässigt passar ihop, men är "lagom" olikt för att se ut som det är en tanke med det.

Men inte klarglas, det håller jag med om.
Skulle också gå att byta de båda nedre till en målad träskiva.
Svinbra idéer! Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.