Som rubriken antydar så funderar jag på hur enkla byggsatserna är att bygga i verkligheten? Är i startgroparna till att bygga ett garage på ca 8 × 10 m och så har jag då snöat in mig på lundqvist trävaru för det ser så enkelt ut. Men hur tydliga är instruktionerna egentligen? Klarar en amatör av att bygga upp ett isolerat garage med måtten 8,4 × 10,8m?
Enda erfarenheten jag har av snickeri är när jag renoverade en kall farstu till en isolerad hall med golvvärme. Tillgång till maskiner för höga lyft har jag också så det är just snickeriet som gör mig lite fundersam...
 
  • Gilla
Jimmy Andeblom
  • Laddar…
Hej, vi håller på att sätta upp en maskinhall från Lundqvist. 9.6x18x4.2m Har gått riktigt bra även att den är relativt hög.
Vi hade hjälp att lyfta på takstolar och gavlar. Allt annat har vi gjort själva 3-4 gubbar och gummor. :)

Tydliga bygganvisningar. Det enda som jag har lite anmärkning på var hur de paketerat virket. De kunde ha lagt det i bättre ordning så att man inte hade behövt öppna buntarna för att komma ät delar som var placerade i mitten. Men det var ett litet problem

Det har varit bra kommunikation med dom och bra material.

Delvis uppbyggd röd maskinhall med öppna dörrar, synliga takstolar och omgivande grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tungsten86 och 1 till
  • Laddar…
Tomture61
Man brukar säga att 1:a bygget gör man åt en ovän , 2:a bygget åt en kompis , 3:e bygget behåller man själv ;)
Övning ger erfarenhet .
Man ska ju börja ngn stans så varför inte en garagebyggsats , det mesta borde vara tillkapat + ritningar (y)
Efter garaget bygger du säkert ett lösvirkeshus , utan ritningar :cool:

Det du behöver fundera på är om du ska ha avlopp / vatten / el / värme och vart det ska komma in .
 
Håller just på med garagebygge från Mellbygarage på ca: 8x4,5m.
Är egentligen ett tvåmansjobb att utföra ett sådant bygge, men med lite påhittighet och styrka går det att utföra på en man men det tar tid. Krävdes dock två man för att resa väggarna.
Byggbeskrivningen är helt ok om man undantar skjutporten, men den funkade också att montera när man hade klurat en stund.
Lite synd att kalla det byggsats när allt utom väggar och takstolar är lösvirke
När väl väggar och takstolar var på plats var det bara att sätta igång att spika råspont, lägga papp, läkt, tegel sedan isolering med plast, läkt, spånskivor, gipstak etc.
Så det tar lång tid.
 
  • Halvfärdigt garagebygge på 8x4,5 meter med öppen port och vitklädd fasad, framför en vit bil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tungsten86 och 1 till
  • Laddar…
Tack alla för era svar! Får fundera vidare lite på detta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.