Skulle montera en innedörr mha karmskruvar men insåg att kombiverktyget för karmskruven var för stort för min skruvdragare så jag fick dra åt dem för hand med en t-nyckel.

Finns det någon bit konverter så man kan använda kombiverktyget med en slagskruvdragare istället? Eller tom någon konverterare så jag kan få in den i min vanliga skruvdragare?
 
M Martin Lj skrev:
Hänger nog inte riktigt med dig Mazen. Jag har en chuck på min 12V borrskruvdragare men "snurrar" jag upp den till största läget så får jag inte in monteringsverktyget ([länk]).

Du behöver en borrmaskin med större chuck 18v har 13mm chuck, din har nog 10mm chuck.
 
M Martin Lj skrev:
Skulle montera en innedörr mha karmskruvar men insåg att kombiverktyget för karmskruven var för stort för min skruvdragare så jag fick dra åt dem för hand med en t-nyckel.

Finns det någon bit konverter så man kan använda kombiverktyget med en slagskruvdragare istället? Eller tom någon konverterare så jag kan få in den i min vanliga skruvdragare?
Om du har en välsorterad hylsnyckelsats med 6 mm hexhållare för hylsorna kan du använda den hylsa som passar karmskruvsverktyget. Det finns också hylsor med bitsfäste.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.