Jag fudnerar på att bygga en vägg i duschutrymmet, o klämma in en tvättmaskin o tumlare. Har en fråga, hur skall tvättvattnet spillas? Kan det rinna ut på golvet intill brunnen bara? Eller måste slangen med utvatten ligga fast kopplad till golvbrunnen?

Golvbrunnen ligger 65cm från väggen så skulle man ha ett rör direkt till brunnen så kommer det bli svårt att dusch utan att kliva på slangen.
 
  • vatten.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du släpper ut vattnet från tvättmaskinen på duschgolvet så blir det kladdigt och skitigt , dvs ingen trevlig dusch.
 
Efter vad jag förstår så vill du inte bryta upp golvet, utan ha befintlig golvbrunn eller hur? Jag tänker mig att du sätter fast avloppen från maskinerna (tvätt o tumplare) på väggen fram till ovan duschgolvbrunnen, sen drar du ner en anslutning till golvbrunnen så lång mot bakre väggen du kan komma. Då behöver du inte klampa på nån slang...

Observera att tvättmaskinen inte får ha utloppslangen för lågt ned. Den kan vara en U formad del av avloppsröret. Torrtumlaren kan anslutas "längre ned" i anslutningen.

Botanisera på: http://www2.purus.se/?id=769 i fall du hittar lämpliga anslutningar där.
 
Redigerat:
Biltema o Clas Ohlson och troligen alla rörfirmor har plaströr med tratt och krökar, som fästes på väggen. I tratten hänger du upp den U-formade böjen från tvättmaskinsslangen. Du blir nog tvungen att dras med åtminstone ett rör från väggen till golvbrunnen. Jag vet inte hur avloppsslangarna ser ut från kondenstorktumlare, kanske man kan haka på den slangen till samma tratt. Försök att inte få alltför många skarvar, ludd från TM har en förmåga att fastna och täppa till.
 
Okej tack, blir ingen tvättmaskin... blir inte snyggt eller praktiskt. En till brunn är ju bästa lösningen, men bilar inte upp ett nytt 3 år ungt badrum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.