Min åkgräsklippare vill inte stänga av sig via tändningen.
Hur dödas motirn enklast?
Just nu stryper jag bensinflödet.
 
  • Gilla
Nmrl
  • Laddar…
B
Köra över en lagom sten eller stubbe? ;-)
 
  • Gilla
AFH
  • Laddar…
Ja en sådan borde göra susen :) tack!
 
Vet ej vad felet är. Ibland fungerar det och ibland inte. Så antagligen något elfel som vanligt.
 
Du har väl säkerhetssystem, kliv av maskinen med klippaggregatet igång, eller stå på sidan om och slå på aggregatet.
Tvungen att göra så själv då även mitt tändningslås lagt av.....
 
ullberg
Att du orkar hålla på ;), jag kör min så länge det funkar med mindre ingrepp, men när jag ger upp verkar det som om jag kan sälja den till dig för delar ;) .

Här är elschemat, har inte kollat så noga men bara ett tips, troligen så funkar avstängningen så att man kortsluter tändspolen (kanske tom tändstiftet), att använda den där stora brytaren kan du väl göra om du vill men att bara bryta strömmen till batteriet kommer gissningsvis inte hjälpa, den tuffar nog vidare så snällt...

ImageUploadedByByggahus.se1369465311.095860.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Aa tack!

Alla säkeehetsspärrar är ur funktion. Kan kliva av med agget igång.
 
Min hade ärgat i kontaktstycket till tändningslåset häromdan. Av med stycket, i med WD40. Slipa rent och spraya kontaktstiften. Klart.
Är väl precis som med äldre bilar, 80% av felen beror på ärg och rost i kontaktstycken...
 
Ta ett stadigt tag runt tändhatten och ryck av den från tändstiftet.. Det gjorde jag på en motorsåg på fullvarv en gång (halvt demonterad för service, gasen hängde sig) och det var en mycket spännande upplevelse kan jag tala om. Rekommenderas inte för folk med hjärtproblem.
 
Ryck av tändhatten
 
hehe ta i tändhatten gör man oftast bara en gång, sedan ha man vett nog att inte göra det :)
 
ronolo skrev:
hehe ta i tändhatten gör man oftast bara en gång, sedan ha man vett nog att inte göra det :)
Glömde att skriva att en torr handske är bra att ha på
 
Bra tips! Tyvärr går den inte att komma åt utan att skruva bort fronten :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.