Som vanligt när vi premiärar i stugan för året så är nåt trasigt på Cinderellan. Lite tröstlöst men bara att att bita ihop och använda det gamla dasset tills vidare
I år är det fläkten som lagt av och vi tänkte prova att byta den själva

Nån som testat att göra det själv och har några bra tips??Hittar inget på YouTube tyvärr.
 
Jag gjorde denna manöver på vår för något år sedan. Var inga konstigheter alls, utan rätt självförklarande. Bara ta loss bakstycket så se du rätt tydligt vad du behöver skruva loss. Vill minnas att det endast är fyra skruvar i hörnen på fläkten och eventuellt ytterligare någon skruv som måste bort för att komma åt ordentligt. Lite trångt, men inget komplicerat alls om du inte har tummen mitt i handen. Och passa på att rengöra insidan av toan när du ändå håller på, blir rätt grisigt där inne.
 
  • Gilla
Nale och 2 till
  • Laddar…
D DejvidK skrev:
Jag gjorde denna manöver på vår för något år sedan. Var inga konstigheter alls, utan rätt självförklarande. Bara ta loss bakstycket så se du rätt tydligt vad du behöver skruva loss. Vill minnas att det endast är fyra skruvar i hörnen på fläkten och eventuellt ytterligare någon skruv som måste bort för att komma åt ordentligt. Lite trångt, men inget komplicerat alls om du inte har tummen mitt i handen. Och passa på att rengöra insidan av toan när du ändå håller på, blir rätt grisigt där inne.
Tack för svar och tips, då känner jag mig styrkt i att vi ska klara det:)
 
D DejvidK skrev:
Jag gjorde denna manöver på vår för något år sedan. Var inga konstigheter alls, utan rätt självförklarande. Bara ta loss bakstycket så se du rätt tydligt vad du behöver skruva loss. Vill minnas att det endast är fyra skruvar i hörnen på fläkten och eventuellt ytterligare någon skruv som måste bort för att komma åt ordentligt. Lite trångt, men inget komplicerat alls om du inte har tummen mitt i handen. Och passa på att rengöra insidan av toan när du ändå håller på, blir rätt grisigt där inne.
Följde dina råd och det gick fint att byta den👍
 
  • Gilla
DejvidK
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.