Termostaten till golvvärmen har tydligen givit upp. Tänkte byta dem mot en fungerande från ett rum där jag inte använder golvvärmen. Ser dock inga skruvar för att koppla bort kablarna, så jag gissar att det är någon form av snabbkoppling. Hur gör man för att koppla bort kablarna och montera dit dem igen?
 
  • 2012-09-21 16.46.02.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det snabbanslutning så skall det finnas en flärp man kan trycka på eller ett litet hål där man kan köra in en mejsel för att få loss trådarna. Har dock aldrig installerat en termostat med snabbanslutningar. Är dom av olika fabrikat så måste du även ta med givarkabeln, då motståndet skiljer sig från modell till modell.
 
  • Gilla
o-lsso-n
  • Laddar…
Finns inget sånt, bara ett antal hål för kablarna. Mina bägge termostater är identiska, så det är nog inget problem. Bara jag kunde lista ut hur fasen jag ska koppla bort kablarna...
 
Lägg upp en bild på baksidan....

(Jag kommer inte ihåg hur det ser ut på Ebeco, men med en bild kan man dra sig till minnes alt. klura ut hur du ska göra.

//Patrik
 
Lyft bort "ratten" med exvis en mejsel. Sen ligger det en liten skruv där. Kablarna har skruvanslutning.
 
mortirolo skrev:
Lyft bort "ratten" med exvis en mejsel. Sen ligger det en liten skruv där. Kablarna har skruvanslutning.
Ja liknande som det ser ut på en vreddimmer, skruvarna sitter under fronten :)
 
mortirolo skrev:
Lyft bort "ratten" med exvis en mejsel. Sen ligger det en liten skruv där. Kablarna har skruvanslutning.
Stort tack!!! Ska bli skönt med lite golvvärme på hemmakontoret!! :)
 
Jag får nog allt påstå att du var lite vilseledande med vad du ville ha hjälp med i början...

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.