Hej. I samma kategori som "hur långt är ett snöre" kommer här en liknande fråga. Har köpt en ställning som egentligen är tänkt att användas som väderskydd för typ traktorer och annat, det är inte min plan att använda den till men först måste ju allt byggas ihop och det är där skon klämmer. Har ingen ritning och personen jag köpte av hade aldrig haft den monterad. Den har dock varit monterad nån gång, syns skav där det suttit infästningar tex. Säkerligen fattas lite delar.

Det finns fyra "nocksektioner" med tillhörande ben, och 15 tjockare stag som jag antar skall monteras horisontellt mellan dessa. En rad mitt på sidan, en rad halvt upp på taket och en rad mitt i taket. Men var sjutton skall resten sitta?

Här är det jag räknat ut var det skall sitta;
Delvis monterad väderskyddsställning med böjda stolpar och lösa delar på marken i trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En st sektion, finns fyra totalt.
Olika längder av demonterade vita metallstänger och stag utspridda på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
15 st stag med platt ände som jag antar skall sitta horisontellt mellan sektionerna.
Olika metallsektioner och stag som är utlagda på gräs för montering av en väderskyddsställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bottenplattor, två till varje sektion samt ett i mitten bak.

Här är sånt jag inte vet var det skall sitta;

Vita nedmonterade metalsektioner av en ställning, sorterade på gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fyra st stag med ett vinkeljärn på? Två är platta i andra änden och övriga två en hane resp hona.
Metallstolpe med platt ändbeslag mot gräsmatta, del av demonterad byggnadsställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Märklig pryl som jag först tänkte skulle staga upp bakersta sektionen men hålbilden stämmer inte?
Olackerade stålrör och stag i olika storlekar nedlagda på en gräsmatta, tänkta för en okänd konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Smalare rör som jag inte har en susning var de skall sitta? Lite olika längder.

Bottenplatta med rost och bultar i gräs använd för montering av konstruktionsställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En sån här sitter på ena bottenplattan, finns några till lösa. Vad sjutton skall man ha de till?

Nån som känner igen konstruktionen och har lust att komma med lösningen? Glada tillrop går också bra. :)
 
Mats-S
Finns det någon slags "produktmärkning" någonstans på någon del, kanske går att googla på den då?
Eller är det ett rent "hemmabygge" som du köpt kanske ... svårt att hitta någon bruks då :)
 
Har inte hittat någon märkning, därav min fråga här. Tror inte att det är ett rent hemmabygge, känns alldeles för "seriöst" för det. Pulverlackerade rör med hålbilder på exakt samma ställe osv, känns mer som det är kommersiellt byggt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.