Hej!
Jag har haft en fuktskada i förrådet där min värme/varmvattenberedare står.
Nu har dom rivit ut plastmattan ( förutom under vvb) som varit där samt bytt ut allt fuktigt under osv.,
Jag passade på att riva en vägg (väggen mellan kök och förråd) för att få ett större kök. Det har resulterat i att

1. Det kommer läggas vanligt golv i gamla förrådet (som nu är en del av köket) fram till vvb. Dvs det kommer inte ligga plastmatta i hela förrådet. Utan tanken är att istället vika upp kanterna på något sätt med en regel under plastmattan. Däremot så inser jag nu att det kommer knappast bli 10cm upp om jag inte ska lägga NY plastmatta. För befintlig plastmatta nu räcker inte.
Det sitter nu en golvbrunn under vvb och själva fallet till golvbrunn är inget problem.
jag vet inte hur reglerna ser ut.
Hur hade ni gjort? Det måste självklart vara fackmannamässigt utfört!
Bifogar bilder
 
  • En värmepump och ett kylskåp bredvid varandra, brandsläckare till vänster, oavslutad golv eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du vill med andra ord hindra eventuellt vatten från under vvb att rinna ut på köksgolvet?

Du kan limma en gummilist, finns för dusch. Räcker nog eftersom du har golvbrunn under.
 
S Småbrukaren skrev:
Du vill med andra ord hindra eventuellt vatten från under vvb att rinna ut på köksgolvet?

Du kan limma en gummilist, finns för dusch. Räcker nog eftersom du har golvbrunn under.
Det stämmer!
Däremot så tror jag tyvärr inte att det räcker med gummilist även om den är hög och ”vattentät”(tillsammans med en sträng silikon). Jag blir lite nojjig om jag säljer lägenheten och en vattenskada uppstår.. är det då fackmannamässigt utfört.. jag blir lite smått frustrerad.
 
Har du golvbrunn tror jag det räcker. Det är ju ingenting nybyggt. 90% av de 200(?) literna kommer ju åka ner i brunnen.

Säljer du så är du inte ansvarig längre. Det är ju inte så att du byggt ett fel som inte syns.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
Har du golvbrunn tror jag det räcker. Det är ju ingenting nybyggt. 90% av de 200(?) literna kommer ju åka ner i brunnen.

Säljer du så är du inte ansvarig längre. Det är ju inte så att du byggt ett fel som inte syns.
Det är sant, där sa du nåt! Lägenheten kommer ju besiktas innan så.. 😅
Jag har bestämt nu och det blir att trycka in en regel under befintlig plastmatta så kommer det iaf bli en kant på säg 3 cm. Det får räcka. Alternativt så limmar jag nån dusch ”sarg” runt vvb. Det löser sig iaf på nåt sätt. Tack för input👌🏼
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.