Vill bygga en bur runt då jag saknar stålburen och tanken blir som en barbapappa om man fyller den med vatten=deformerad.

Går det att sätta typ ett murnät med 2×2 centimetersrutor runt om och naja fast dessa i ändarna. Håller detta Eller är det bättre att bygga en träbur. Som hålls ihop med vinkeljärn och ska dessa vara på utsidan av reglarna eller på insidan?
 
Redigerat:
Du kan säkert skruva ihop en hållare av tvåtumfyra, men är det inte bättre att du skaffar en ny IBC tank med bur?
 
F fribygg skrev:
Du kan säkert skruva ihop en hållare av tvåtumfyra, men är det inte bättre att du skaffar en ny IBC tank med bur?
Nja nu var jag ju så klantig och köpte utan och har en massa spillvike liggandes samt murnät och staketnät och tänkte göra nåt eget.😉
 
S Stefansod68 skrev:
billigare att köpa en bur. [länk]
Det tror jag inte.....den frakten var ju lika dyr 😱som buren. Har spillvike i mängd och nät liggandes att använda. Gillar att snickra.😁
 
solgläntan solgläntan skrev:
Det tror jag inte.....den frakten var ju lika dyr 😱som buren. Har spillvike i mängd och nät liggandes att använda. Gillar att snickra.😁
det var bara ett exempel. eftersm du inte skriver vart du bor får du leta själv i ditt närområde det brukar säljas gott om burar för några hundralappar
 
S Stefansod68 skrev:
det var bara ett exempel. eftersm du inte skriver vart du bor får du leta själv i ditt närområde det brukar säljas gott om burar för några hundralappar
Jag har letat men bara hittat burar långt ifrån mig. Bor i olsfors mellan Borås och Göteborg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.