Vi tänkte bygga vägg för vår trapp som leder till nedervåningen och sen sätta en dörr vad för material bör vi använda ?
 
Välkommen till forumet!

En enkel innervägg kan byggas av antingen trä eller stålreglar med skivmaterial på vardera sida.
Eftersom ni vill montera en dörr så skulle jag rekommendera träreglar, 70x45 eller 45x45 med gipsskivor på vardera sida. Vill ni ha en lite stabilare vägg som dessutom är lättare att montera saker på så sätt ett lager träskivor (spån/osb/plywood) bakom gipset.
Vill ni förbättra ljudisoleringen i väggen så fyll utrymmet mellan reglarna med isolering.
 
G Gabbe1 skrev:
Välkommen till forumet!

En enkel innervägg kan byggas av antingen trä eller stålreglar med skivmaterial på vardera sida.
Eftersom ni vill montera en dörr så skulle jag rekommendera träreglar, 70x45 eller 45x45 med gipsskivor på vardera sida. Vill ni ha en lite stabilare vägg som dessutom är lättare att montera saker på så sätt ett lager träskivor (spån/osb/plywood) bakom gipset.
Tack för svar ! ,Blir mindre ljud till övervåningen då våra snart tonårspojkar bor nere och hålla katterna därifrån :crysmile:
 
A
Är detta en källare?
 
mathiash77 skrev:
Är detta en källare?
Ja inredd och ska bygga på entreplan där trappen går ner
 
A
Vitategelvillan68 Vitategelvillan68 skrev:
Ja inredd och ska bygga på entreplan där trappen går ner
Ok, då har du fått jättebra förslag redan (y)
 
mathiash77 skrev:
Ok, då har du gått jättebra förslag redan (y)
Jo ,Idag ska vi syssla med tvätt av soffan nere då katten verkar pissa i den soffan så vi är måttligt less:sweat:
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520
  • Laddar…
Täck soffan med folie och lägg på några citronklyftor sedan, det gillar de inte. Brukar bara behövas ett par veckor tills de lärt sig att det är fel ställe. Katten är kastrerad antar jag?
 
Anna_H Anna_H skrev:
Täck soffan med folie och lägg på några citronklyftor sedan, det gillar de inte. Brukar bara behövas ett par veckor tills de lärt sig att det är fel ställe. Katten är kastrerad antar jag?
Alla tre tjejerna är det ,Men bara en som gör såhär har varit till veterinären med henne men dom kunde inte hitta något speciellt förutom vikten som vi kämpar med!
 
Då är det antingen någon lukt i soffan eller någon form av missnöjesyttring. Protest mot viktminskningsförsöken kanske. Finns en grej man sätter i vägguttaget som avger fermoner, Feliway, luktar "trygghet", det kan vara värt att testa. Är alltid svårt med sånt där. Vår ena katt som vi adopterade när hon var ett år för att hon blev stressad av att vara innekatt i liten lägenhet kissade i min dotters säng så fort hon fick chansen ett tag. Men när hon fått vara ifred ett år (och sovrumsdörren alltid stängd!) så gav det med sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.