hej, en fråga om 2 olika tekniker vad som är bäst för o nackdelar

1. kapar alla plintar exakt kör syllpapp på dom o lägger en 170*45, ställer sedan ett såkallat hammarband på en sidan i form av en 170*45 o sedan jackar man ur då lika i alla väggreglar.

ELLER

2. man sätter stolpskor i alla plintar ställer 1st 170*45 på högkant i stolpskon sedan lägger man 1st 170*45 ovanpå som då oxå kommer att ligga till viss del på golvreglarna.sedan ställer man ju bara väggreglarna ovanpå denna.

???
 
Skulle definitvt köra på alternativ 2. Dock med lite större stolpskor så att du får i åtminstånne 2st 45X170 stående i dina stolpskor. Dessa ser jag som en bärande balk.
På den balken ställer jag sen golvåsarna och på ovansidan golvåsarna fästs sedan en syll
 
ok, om ja nu kör på alternativ 2 så tänkte jag köra 1st 220 ståendes i stolpskorna för att kunna köra 220 isolering i golvet, borde inte det räcka som bärlina eller bär man köra 2st.

Detta ska endast vara en bod/förråd med en isolerad del som man ska kunna ha typ en våningsäng i o lite grejer som behöver stå varmt.

nu e jag inte riktigt med på vad du menar med golvåsar?

jag tänkte lägga en 170 eller 195 ovanpå denna 220 o sedan stapla på med väggreglar, fel tänkt?
 
Vad har du för laster och spännvidder? På www.traguiden.se kan du hitta tabeller och dimensionering av bärande konstruktioner för träbyggande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.