Jag har installerat ventilation och har nu rör som behöver döljas. Jag tänker mig plywood med ett läkte för att hålla ihop hörnan och sen att jag mer eller mindre kan ställa konstruktionen på golvet och föra den intill…hur tjock plywood bör jag ha för att den ska vara firmstabil? 2.4 m till tak o ca 20 cm bred.
Ventilationsrör i hörnet av ett rum, monterat vertikalt från golv till tak bredvid ett fönster och en vit väggmonterad enhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
Jag kan berätta hur de gjorde när de byggde huset vi bodde i förut och då gick det stålreglar från golv till tak längs väggarna och i ytterhörnet av inbyggnaden, och på det var det fastsatt gipsskivor.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag kan berätta hur de gjorde när de byggde huset vi bodde i förut och då gick det stålreglar från golv till tak längs väggarna och i ytterhörnet av inbyggnaden, och på det var det fastsatt gipsskivor.
Precis, vanligtvis bygger man med gips och plåtreglar eller lp50 vinklar. Blir snyggare finish än om man kör med plyfa. Om den av någon anledning måste vara löstagbar så bygger du med 16mm mdf skiva. Den är slät och kan målas på
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag kan berätta hur de gjorde när de byggde huset vi bodde i förut och då gick det stålreglar från golv till tak längs väggarna och i ytterhörnet av inbyggnaden, och på det var det fastsatt gipsskivor.
Låter lite för avancerat för mitt projekt 🙀
 
Jag gjorde nåt liknande, och använde då släta vita hyllplan i lämplig bredd.
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
tommib
Stålreglar är lätta att bygga med, det är inte avancerat alls. Man kan skippa att köpa en sån klämtång för att fixera dem i varandra och istället skruva, det går lika bra.

Vad är det för dosa på väggen? Måste den vara just där eller är den flyttbar? Den gör det lite pyssligare. Om du ska bygga in röret, lägg slang på kabeln till den där dosan så att det blir lättare att dra om den vid behov.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.