0200 smäller det till i vardagsrummet, total kaos... granen ligger ner (kissarna ser oskyldiga ut 8) )

dotter modell 2002 kommer upp gråtande tills hon ser granen å kaoset å blir jätteglad å springer runt å plockar dekoration

sambo sitter med dotter modell 2004 och försöker lugna ner henne (smällen väckte nog grannarna) sambon kommer ut i vrummet å hittar mig i kallingarna på vardagsrumsgolvet med massa blöta handdukar och en gran i ena handen...

fram med sågen, kapa lite grenar som tog för mycket stryk... duscha (trodde aldrig det kunde klia så, men så har jag aldrig klätt en gran halvnäck tidigare...)

well... nu sitter man här, granen ser lite mer sliten ut än då man gick å la sig igårkväll... men men, det är ju jul iallafall

go jul alla :D

(edit) nu kom jag på att det vart stopp i avloppet för duschen pga grannbarren inatt osså... så fanken att jag rensar det på julafton... suck
 
TiGGrE skrev:
total kaos... granen ligger ner (kissarna ser oskyldiga ut  8) )

suck
;D Känner igen det där... det finns inga som kan se mer oskyldiga ut än pälsbollar med ögon stora som tefat, även om dom sitter högst upp i bevismaterialet... ::)
Det var säkert tomten dom jagade bort... kolla så att han hann o lämna julklapparna ;)
Go Jul
 
Hade det hänt här hade det nog blivit "Le Chat Flamb'e" till julmiddag, men så har vi inte kattor heller...
 
Ha ha dessa små sötingar!Än så länge(dvs på 3 år) så har vår kisse inte vält granen men de där polkagriskäpparna som jag hängde upp i år hann typ vara kvar tills vi gått och lagt oss sen swichade en efter en ner på golvet suck ::)
 
Vår jul började som en vanlig morgon tills dess man såg att en viss firma redan nu har mellandagsrea. Bestämde mig för att åka och köpa en DVD med hårddisk, men efter endast en knapp kilometer så hände något och bilen går numera på endast tre cylindrar... >:(
 
Claes skrev:
men efter endast en knapp kilometer så hände något och bilen går numera på endast tre cylindrar... >:(
Men du fick väl tag på DVD´n hoppas jag! :surprised: ;)

 
Mogge skrev:
Min julafton började 06.30 med 1½ timmes snöskottning!!
Vi fick drygt 20cm ny vit snö... lagom till julafton ;)
God Jul!!
Jag har det roliga kvar när jag kommer hem, vi åkte till svärmor över jul..

Och här roar vi oss med magsjuka över jul :(, så julmaten var ju rätt bortkastad... några paket med blåbärssoppa hade räckt gott ;D
 
Sophia skrev:
Men du fick väl tag på DVD´n hoppas jag!  :surprised: ;)
Jajamensan! ;D
 
Claes skrev:
Jajamensan! ;D
Vilken TUR (i oturen) ;D

Här hade vi ingen snö på julafton, men väl idag! Det föll stora (blöta) lovikavantar från himlen och jag fick sätta broddar i skorna på hästen då vi skulle ut. Kom hem genomblöt och genomfrusen, men skönt var det, och snön är FIN! Tyvärr verkar den smälta bort rätt snabbt... :(
 
24/12: Får veta att svärmor är på väg in på operation med bruten överarm. Märgspik skall monteras.

25/12: Får veta att svärfaster ligger på lasarett med brutet ben. Märgspik har monterats.

26/12: Är nojig runt alla släktingar och is...

/ama
 
Så kom då snön visserligen en dag efter vad vi önskat men ändå! Vår 16-årige son som sommartid kör tricksåkning med moped skulle testa sin ombyggda snowracer. Det slutade med att han och jag satt på Södertäljeakuten halva dagen. Han bröt nyckelbenet och det kan jag meddela gör ont!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.