A Anton Arvanitis skrev:
Jag undrar hur bör man flytspackla vid toalettstol. Dessutom finns det toalettstols kilar så toalettstol ãr i våg!
Man tar bort stolen först, då blir det platt...
 
D Dilato skrev:
Man tar bort stolen först, då blir det platt...
Så klart tar man bort toalettstol, men kanske jag har inte fõrklarat att min fråga gäller badrumstenovering. Så det måste finnas ett par mm/m fall vid toalettstol mot brunnen!
 
A Anton Arvanitis skrev:
Så klart tar man bort toalettstol, men kanske jag har inte fõrklarat att min fråga gäller badrumstenovering. Så det måste finnas ett par mm/m fall vid toalettstol mot brunnen!
Jag har aldrig haft något märkbart fall mot golvbrunnen från toastolen i något av mina hus, enbart i duschen ( i vart fall inte på ytskiktet).
 
Rickard.
Minimalt fall men absolut inte bakfall vid toastolen och om det behövs så kilar man upp toan när man limmar den, Jag har inte använt kilarna men dom ser vettiga ut.

En toastol behöver inte stå exakt i våg heller utan tillräckligt nära duger ;)
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
C
Kilarna behövs bara om golvet eller botten på muggen inte är plan. Att stolen är placerad i sedvanligt fall 5-10 mm/m är inget man märker eller behöver ta hänsyn till.
 
  • Gilla
Anton Arvanitis
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Jag har aldrig haft något märkbart fall mot golvbrunnen från toastolen i något av mina hus, enbart i duschen ( i vart fall inte på ytskiktet).
Tack för svaret
Vad menar du när du säger " i vart fall inte på ytskiktet"?
 
BirgitS
D Dilato skrev:
Jag har aldrig haft något märkbart fall mot golvbrunnen från toastolen i något av mina hus, enbart i duschen ( i vart fall inte på ytskiktet).
Hej,
Du menar att du INTE ALLS har något fall utanför duschzonen (men du har bara fall i duschen)? Är det korrekt?
 
BirgitS
A Anton Arvanitis skrev:
Hej,
Du menar att du INTE ALLS har något fall utanför duschzonen (men du har bara fall i duschen)? Är det korrekt?
Det är skillnad på märkbart fall och inget fall alls. I vårt badrum är det fall hela vägen mot golvbrunnen men det är ju inget som märks när man står och går på golvet.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är skillnad på märkbart fall och inget fall alls. I vårt badrum är det fall hela vägen mot golvbrunnen men det är ju inget som märks när man står och går på golvet.
Tack så mycket!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.