Vindsvåningsrenovering med kapade väggar och synlig gipsskiva och träregel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avslutad vägg med synlig regel och gipsskiva vid golvlist och blommigt tapetserad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vindsvåning under renovering med synlig kapad vägg, gipsskiva och vägg med blommigt mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Vi håller på att göra om vindsvåningen till ett stort rum och har i samband med det kapat några väggar. Nu är frågan hur vi avslutar dem? De ytterhörnslister i trä som jag köpt känns alldeles för tjocka och skulle bli svåra att foga samman med den smäckra golvlisten. Den ena har en gipsskiva på änden och den andra en regel. Så: hur skulle ni ha gjort för att få det så snyggt som möjligt utifrån förutsättningarna? Jag är väldigt mycket en amatör så förklara gärna i enkla termer :) Stort tack!
 
Kan du tänka dig att sätta foder runt öppningen?
Om ja så sätt en salning på "avslutet" av väggen och sen foder mot det.
Salning=en bit mdf eller trä som är lika bred som väggen.
 
  • Gilla
Slånberg
  • Laddar…
Stod inför en liknande utmaning i vårt tidigare boende. Hittade en spillbit av 10mm MDF på Beijer (fick den billigt) och de hjälpte mig att kapa till remsor i rätt bredd. Dessa skruvade jag fast som ”front”, alltså på samma sätt som gipsremsan på din bild.

Köpte sedan tunna lister i obehandlad furu, osäker på vad dessa kallas men kan vara typ smyglist kanske? Det är den typen av lister som man ofta hittar bland de finare listerna inne i byggvaruhuset och inte ute på gården (om det kan vara till någon hjälp ). Limmade sedan dessa på väggen på varsin sida om och i liv med MDF remsan. Spacklade, slipade och målade sedan alltihop på plats. Blev nätt och snyggt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.