Jag har dragit upp luftningen av avloppet på taket, och har sett att vissa har liksom bara en liten snygg avslutning som knappt syns på taket och en sådan skulle jag vilja ha, är det någon som vet vad jag menar och vart jag kan köpa det??? hittar det ingen stans här i Borås... om inte kanske någon har ett annat förslag på något som ser bra ut... tack så länge...
 
Vi har köpt en sån här men ännu inte satt upp den. Den syns i alla fall inte speciellt mycket. Benders Hole-on-one
Köpte den på Hornbach.
 
Vi har en Hole-on-one på vårat hus, vet man inte var den sitter så syns den inte. (Svart tak).
 
vad kostar en sån, kan man använda den trots att man inte har Benders pannor??? jag har höjslev...
 
Är osäker på om den passsar med andra fabrikat är Benders. Har för mig att jag gav ~600:- för den.
 
Du köper ventilationspannan av leverantören till teglet (Höjslev). Vet inte vilken profil på panna du har, men om det är ett tvåkupigt så kan en vetilationspanna av plåt fungera (den kan ju bockas och böjas lite så det blir tätt.

Och för tillbehör brukar de ta bra betalt...
 
Varför inte ett kromat rör med belysning på kvällen.

Protte
 
Jag menade alltså en panna av plåt anpassat för annat tak. Brukar kunna finnas sådana för lertegel på lager hos större byggvaruhus.
 
prototypen skrev:
Varför inte ett kromat rör med belysning på kvällen.

Protte
Ja, varför inte...??? men igentligen, kan man inte bara skära av röret precis i höjd med pannorna och ordna till en plåt som går ner som en krage runt röret och under pappen på ovansidan. eller är detta helt fel???
 
ordna till en plåt som går ner som en krage runt röret och under pappen på ovansidan
Du vill ju absolut inte att det skall komma vatten under pannorna. Men att kapa i höjd med pannorna och lägga en plåt som ligger "som en panna" och har en krage ner i röret funkar ju
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.