Hej!
Jag har aldrig haft golvvärme och vet inte hur man avluftar det? Ska man ta bort slangen och vrida skruven åt vänster? vi har två badrum, golvet i ena är varmare än den andra.
mycket tacksam för tips
mvh bokani
Installation av värmecirkulationspump och ventiler monterade på rör nära en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du släpper ut luft & vatten via gummislangen som har en fri ände.
Lossa på luftningsnippeln som slangen sitter på.


Matningen till vägguttaget är inte enligt reglerna, det verkar vara enkelisolerade ledar som kommer upp genom golvet, så får det inte vara.
 
  • Gilla
Bokani
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Du släpper ut luft & vatten via gummislangen som har en fri ände.
Lossa på luftningsnippeln som slangen sitter på.


Matningen till vägguttaget är inte enligt reglerna, det verkar vara enkelisolerade ledar som kommer upp genom golvet, så får det inte vara.
tack för det, jag köpte huset i våras. Är det möjligt att fixa felet på vägguttaget? ska jag vända mig till säljaren och försäkringen?
mvh bokani
 
Gällande vägguttaget så är det bara att ta in en elektriker för att åtgärda felet.
Du är nu anläggningsägare och du har ansvaret för att elanläggningen är säker och uppfyller reglerna.
 
  • Gilla
Bokani
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Gällande vägguttaget så är det bara att ta in en elektriker för att åtgärda felet.
Du är nu anläggningsägare och du har ansvaret för att elanläggningen är säker och uppfyller reglerna.
tack så mycket, är det omfattande jobb eller enkelt?
mvh bokani
 
Det ser ut att vara ett skyddshölje runt kablarna som lossnat lite.

Sätt dit det ordentligt igen och dra 2 små stripes så är det gott nog.
 
  • Gilla
Bokani
  • Laddar…
Tack så mycket, ser ni något fel på rören också?
 
Givaren till termostaten verka ligga tokigt placerad nedtryckt bland rören. Antingen sätts den upp på väggen eller så byts termostaten till en vanlig ratt. En vanlig tetmostat utan givare blir fel då den sitter över värmeledningen och mäter inte rumstemperaturen.
 
  • Gilla
Bokani
  • Laddar…
Ser ut som att kapillärröret går upp höger om cirkulationspumpen.
 
  • Gilla
Bokani
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Ser ut som att kapillärröret går upp höger om cirkulationspumpen.
Tack, jag har inga kunskaper om rörsystem och el, det var före detta ägaren som har gjort detta. Mvh bokani
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.