För fem år sen flyttade vi in i vårt radhus och hade få takläckage. Läckan lagades, men jag har sedan dess svårt att lita på taket och drar mig för att sätta upp solceller.

Har två takluckor där jag varit uppe och kollat runt, men blir inte så mycket klokare. Är det någon typ av besiktningsman man kan ta in för att inspektera taket in- och utvändigt? Vad kallas en sådan besiktning i så fall? Hittar man besiktningsmän bäst via sbr.se?

Mvh Micke
 
Mtrl, vinkel och ålder kan ge en fingervisning men en BILD är nästan ett krav om du ska kunna få adekvat hjälp här...
 
F fribygg skrev:
Mtrl, vinkel och ålder kan ge en fingervisning men en BILD är nästan ett krav om du ska kunna få adekvat hjälp här...
Hej! Det är plåt, lagt 2006, kanske 5-10 graders vinkel.

Jag är mest intresserad av att vilken typ av besiktningsmäm/hantverkare som kan göra en helöversyn av taket.
 
M Mikalagua skrev:
Hej! Det är plåt, lagt 2006, kanske 5-10 graders vinkel.

Jag är mest intresserad av att vilken typ av besiktningsmäm/hantverkare som kan göra en helöversyn av taket.
Ett plåttak i den åldern ska det inte vara några problem med, kolla med den som lagt taket eller en annan seriös plåtslagare från orten om taket behöver målas innan du låter montera solceller.
 
Det finns besiktningsmän som speciliserat sig på tak, men jag skulle tro att det går med både överlåtelsebesiktningsman och entreprenadbesiktningsman. Du söker här på besiktningsmän nära dig: https://sbr.se/sok_entreprenadbesiktningsman/
 
med en bild kommer du jättelångt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.