hur åtgärdar jag detta på bästa sätt? Jag har snickerispakel, men är rädd för att jag kommer kunna ha i några kubikmeter spackel i hålrumsvolymen :)
Gap mellan golv och vägg med synlig vit list och spackelrester vid kanten av en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Åsa Lund
Högre sockellist ?
 
Komplettera med kvartsstav?
 
Hur ser utskicket på bänkskivan? Snyggast vore att sätta en täcksida, men det förutsätter att den snyggt går in under.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
Instämmer, fungerar det med en täcksida utifrån överhäng på bänkskivan så är det snyggaste lösningen.
 
Vad är det egentligen som hänt? Har man satt en lägre sparksockel efter golvbyte, eller är det något annat? Håller med om att en täcksida låter som en bra lösning, men det är risk att den med tiden blir förstörd i ytterhörnet efter att man sparkar på den, kör på med dammsugaren osv. Jag tror att det bästa vore en högre sockel, men det kan förstås istället sabba det totala utseendet om man inte vill byta i hela rummet.
 
  • Gilla
Ingemar O
  • Laddar…
Då byter man täcksidan om den blir lite risig, 100-200:- och 6 skruvar, men skåpstommen ser redan nu ut som den varit med ett tag så nästa gång kanske det även blir köksbyte;)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.