Hej,

Renoverar ett rum till barnen. Längs med ena långsidan knarrar det som bara den!(se film) upplever däremot att vid hörnen knarrar det inget alls.

Kåken är byggd 74, tagit bort laminat golv samt en del matta som ligger på vad jag tror är spånskivor.

Det ska tilläggas att i rummet bredvid på andra sidan väggen har samma problem.

Någon som har ett bra tips på åtgärd?
 
  • Gilla
Strycksele
  • Laddar…
Ser ut att ligga kloss mot väggen? Isåfall, kapa upp så det blir en glipa på 6-7mm mellan golv och vägg. Borde lösa problemet 👍🏻
 
  • Gilla
BaconRoffe och 1 till
  • Laddar…
D Danbo93 skrev:
Ser ut att ligga kloss mot väggen? Isåfall, kapa upp så det blir en glipa på 6-7mm mellan golv och vägg. Borde lösa problemet 👍🏻
när du säger kloss, är det som en regel som ligger mellan vägg och golv?(se bifogad bild)

Tack för svar!
 
  • Närbild på en vägg i ett byggprojekt där en horizontal trälist, eventuellt en kloss eller regel, ligger mellan vägg och golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ursäkta, jag var förvirrad vid mitt förra svar. Fick för mig att det var gammal parkett som legat under heltäckningsmattan du dragit loss. Då hade det troligtvis hjälpt att såga upp längs med väggarna. Men såg nu att det var spånskiva. Kanske hjälper det att sätta några skruvar längs med väggen för att få den att ligga tightare mot botten?
 
  • Gilla
BaconRoffe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.