Enligt besiktningsprotokoll är det en glipa mellan förhöjningsringen och golvbrunn.

Hur går det att lösa?
 
Claes Sörmland
H Heej123 skrev:
Enligt besiktningsprotokoll är det en glipa mellan förhöjningsringen och golvbrunn.

Hur går det att lösa?
Foto på brunnen!
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Foto på brunnen!
 
  • Närbild av en smutsig golvbrunn med en felplacerad förhöjningsring och vatten samlats i botten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
Det blir nog svårlöst. Brunnen och förhöjningsringen sitter ju in golvet. Du får leva med detta tills nästa renovering av golvet och brunnsbyte.

Är det en lägenhet med gjutet golv?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det blir nog svårlöst. Brunnen och förhöjningsringen sitter ju in golvet. Du får leva med detta tills nästa renovering av golvet och brunnsbyte.

Är det en lägenhet med gjutet golv?
Ja, golvbrunnen är ej gammal och förhöjningsringen är från 2020. Kan de utgöra någon fara?
 
Claes Sörmland
H Heej123 skrev:
Ja, golvbrunnen är ej gammal och förhöjningsringen är från 2020. Kan de utgöra någon fara?
Det kan ju kanske läcka mellan förhöjningsdelen och golvbrunnen om vattnet börjar stiga i golvbrunnen, t ex om den inte är rengjord på länge så att den har satt igen.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Hej!
Enligt besiktningsman anses de öka risken för läckage. Dock har jag svårt att hitta någon information gällande förhöjningsringar och risker med att de inte sitter i botten på golvbrunnen.
 
Claes Sörmland
N Nina Sol skrev:
Hej!
Enligt besiktningsman anses de öka risken för läckage. Dock har jag svårt att hitta någon information gällande förhöjningsringar och risker med att de inte sitter i botten på golvbrunnen.
Det är ju en o-ring som tätar. Och sitter de inte i botten så finns ju risken att o-ringen inte gör sitt jobb. Vatten kommer som sagt ut om det stiger över den icke täta glipan i golvbrunnen.
 
BirgitS
H Heej123 skrev:
Ja, golvbrunnen är ej gammal och förhöjningsringen är från 2020.
Var det ett företag som renoverade badrummet?
I så fall finns det ju reklamationsrätt.
 
Hjälper inte ts men jag skulle då vara redigt irriterad om det är renoverat -20 med ny golvbrunn å man behöver sätta dit en sådan hög förhöjningsring
 
klosp11
jag hade tätat till det med en bra sikaflex tills man renoverar brunnen. inte så mycket annat att göra åt
 
  • Gilla
jonas_da
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.